لیزر و وایتنینگ

لیزر و وایتنینگ

 

کلینیک زیبایی آیلا با بهره‌گیری از بهترین تجهیزات روز و با داشتن کادری مجرب، کیفیتی مطلوب و قیمتی مناسب در محیطی تمیز و آرام با ارائه خدمات لیزر و وایتنینگ در خدمت شما عزیزان می‌باشد:

_ لیزر موهای زائد بدن

_ وایتنینگ نواحی تیره بدن

 

معرفی دستگاه لیزر پلاتینیوم  B8

_ به روزترین و موثرترین دستگاه لیزر موهای زائد

_ دایود 2023 با قابلیت‌های فراوان

_ مورد تایید وزارت بهداشت ودرمان

ویژگی‌ها:

شات نامحدود / بدون درد و سوختگی / وایتنینگ نقاط تیره بدن / مناسب برای تمام تایپ‌های پوستی / دارای سیستم خنک کننده بسیار قوی / دارای قابلیت استریل و ضدعفونی کردن هندپیس دستگاه توسط گاز ازون در کلینیک پوست و مو غرب تهران

 

لیزر و وایتنینگ، دو مورد از خدمات کلینیک های زیبایی هستند که بیشترین متقاضیان را دارند. لیزر موهای زائد، یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد بدن است. شاید این سؤال برایتان مطرح شده باشد که عملکرد لیزر موهای زائد به چه صورت است؟ به همین منظور و برای رفع ابهامات پیش آمده در ادامه مطلب، به صورت کامل لیزر موهای بدن را شرح داده ایم. پس با ما همراه باشید تا در پایان این نگارش، برای تمامی سؤالاتتان پاسخی کامل را دریافت کنید.

لیزر موهای زائد

نور لیزر، با حرارت خود هر چیزی که تیره ‌رنگ باشد را می ‌سوزاند. در این فرایند جدا از سوزاندن موی تیره‌ رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول هم آسیب دیده و از بین می رود. هر یک از موهای بدن، یک چرخه‌ استراحت و رشد را شامل می شوند. در یک مدت مشخص، بیشتر موهای بدن در فاز استراحت و مقدار کمی از آن ‌ها در فاز رشد هستند. اگر در زمانی که فولیکول مو در فاز استراحت است لیزر موهای زائد صورت گیرد، اشعه لیزر هیچ گونه اثری نخواهد داشت. به همین جهت تعداد جلسات درمان با لیزر، تا چند دوره با فاصله های زمانی معین ادامه می یابد. در هر جلسه لیزر، تعدادی از فولیکول ‌های فعال مو سوزانده می ‌شوند و در نهایت، پس از مدتی کلیه موها به طور کامل از بین می ‌روند. اما حتماً به این موضوع هم برخورد کرده اید که بعد از چند جلسه لیزر باز هم موهای شما به حالت اول باز می گردد و شما دلیلش را نمی دانید. به همین علت، فکر می کنید که لیزر بی فایده است و این موضوع باعث می شود تا شما دوره درمان را تکمیل نکنید؛ اما عوامل مختلفی در این اتفاق نقش دارند. یکی از مهم ترین دلایل، نوع دستگاهی است که لیزر را برای شما انجام داده است. هر چند المان های مختلف بسیاری بر نتیجه لیزر موهای زائد تأثیرگذار هستند و با تشخیص پزشک متخصص، بسته به نوع پوست، رنگ مو، ضخامت مو و ناحیه درمان نوع دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن مشخص می گردد. لیزر موهای زائد، یکی از بی خطرترین و مؤثرترین متدهایی است که در سراسر دنیا برای خنثی کردن موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه لیزر پلاتینیوم B8 ، یکی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد است که با استفاده از آن به آسانی می توان بدون درد و عوارض جانبی، موهای زائد بدن را از بین برد. آیلا کلینیک، یکی از مراکز زیبایی در غرب تهران است که با استفاده از دستگاه پلاتینیوم B8 لیزر موهای زائد زیباجویان عزیز را انجام می دهد. همان طور که می دانید، این دستگاه ساخت اروپا می باشد و در بهترین مراکز لیزر مورد استفاده قرار می گیرد پس می توانید با خاطری آسوده برای لیزر موهای زائد بدن خود به کلینیک زیبایی آیلا مراجعه فرمایید.

استفاده از دستگاه پلاتینیوم B8 به منظور لیزر موهای بدن، مزیت های بسیاری را شامل می شود که عبارتند از:

  • بالا بودن ایمنی دستگاه
  • روند درمانی بسیار سریع
  • امکان به کارگیری از آن در تمام نواحی صورت و بدن
  • مناسب انواع موهای زائد
  • مناسب برای انواع پوست ها
  • بدون درد و عوارض جانبی
  • روشی مقرون به صرفه
  • نرم شدن پوست ناحیه مورد نظر
  • بدون ایجاد جای زخم و سوختگی روی پوست
  • وایتنینگ نواحی تیره بدن

کلینیک زیبایی غرب تهران از بهترین و به روزترین دستگاه های لیزر موهای زائد که قابلیت های فراوانی دارند، استفاده می کند. شما پس از چند دوره درمان، متوجه عملکرد فوق العاده دستگاه های لیزر کلینیک زیبایی آیلا خواهید شد.

لیزر وایتنینگ

وایتنینگ یا سفید ‌سازی، متدی تخصصی به منظور روشن کردن رنگ پوست در نواحی گوناگون بدن است که بر حسب دلایل مختلفی همچون: استفاده متعدد از تیغ و ژیلت، علی الخصوص ژیلت کثیف یا کهنه، تغییر رنگ داده و تیره شده ‌اند. در این شیوه که اغلب در کلینیک ‌های معتبر اجرا می ‌شود، دستگاه لیزر اشعه ‌ها و پالس‌ هایی را به پوست انتقال می‌ دهد که سبب تحریک آن برای ترمیم پوست و کلاژن‌ سازی شده و در نتیجه، این اقدام به برطرف کردن تیرگی و روشن شدن نواحی مربوطه ختم می گردد. بیشترین کاربرد لیزر وایتنینگ، به منظور روشن کردن و رفع تیرگی واژن می باشد. هر چند با توجه به میزان حساسیت بالای ناحیه تناسلی، اجرای وایتنینگ از اهمیت بسیاری برخوردار است و اگر به صورت حرفه‌ ای و با نظارت پزشک صورت نگیرد، نتایج دلخواه را به همراه نخواهد داشت. در متن ذیل به جهت شناخت بیشتر، شما را با انواع لیزرهای وایتنینگ آشنا می کنیم:

وایتنینگ واژن

تیرگی واژن به جهت عوامل مختلفی نظیر استفاده از تیغ، هورمون ‌ها و کمبود برخی از ویتامین‌ ها رخ می‌ دهد. متدهای گوناگونی همچون استفاده از کرم، درمان‌ های خانگی، میکرونیدلینگ و… برای روشن کردن پوست این ناحیه وجود دارد که در حال حاضر، لیزر وایتنینگ به دلیل سریع و ایمن بودن به عنوان بهترین روش برای روشن سازی ناحیه تناسلی، شناخته می شود.

وایتنینگ زیربغل

یکی دیگر از متداول‌ ترین نواحی بدن در خصوص تیره شدن پس از واژن، زیربغل است. این موضوع می ‌تواند تأثیر فوق العاده ای در اعتماد به نفس افراد داشته باشد. در اکثر موارد خانم ها به دلیل تیرگی زیر بغل، از پوشیدن لباس ‌های محبوب خود اجتناب می‌ کنند؛ اما با لیزر وایتنینگ زیربغل، در مدت زمانی کوتاه و با هزینه‌ ای اقتصادی در برطرف کردن این مشکل به آن‌ ها کمک می‌کنند.

وایتنینگ قوزک پا، آرنج و زانو

جمع شدن پوست ضخیم و سلول‌ های مرده در قوزک پا، آرنج و زانو به علت لایه ‌برداری نکردن از المان های اصلی تیره شدن این نواحی به شمار می ‌رود. با بروز این مشکل، اغلب بانوان به سراغ متدهای خانگی می ‌روند که معمولاً هیچ گونه نتیجه‌ ای دریافت نمی‌ کنند؛ اما در عوض، افرادی که به سراغ لیزر وایتنینگ قوزک پا، آرنج و زانو می ‌روند، نتایجی قطعی و فوری کسب می‌ کنند. در اصل، با لیزر وایتنینگ این سلول ‌های مرده لایه ‌برداری شده و در نهایت، این نواحی سفید می شوند.

شما می توانید برای استفاده از خدمات زیبایی لیزر موهای زائد و لیزر وایتنینگ، به کلینیک زیبایی غرب تهران مراجعه نمایید و خود را از شر موهای زائد و نواحی تیره بدن خلاص کنید.

سوالات پر تکرار لیزر موهای زائد بدن

کلینیک زیبایی و لیزر غرب تهران (کلینیک زیبایی آیلا) از بهترین و به روزترین دستگاه های لیزر موهای زائد که قابلیت های فراوانی دارند، استفاده می کند. شما پس از چند دوره درمان، متوجه عملکرد فوق العاده دستگاه لیزر پلاتینیوم B8 خواهید شد. ما اینجا برآنیم که با تمام توان، با انجام خدمات تخصصصی رضایت شما را با ظاهری شاداب و جوان جلب نماییم.

پس از لیزر موهای زائد چه کاری می بایست انجام داد؟

_ از برخورد نور مستقیم خورشید به ناحیه لیزر شده خودداری کنید.
_ استفاده از هر وسیله برنزه کننده ای ممنوع می باشد.
_ دستورالعمل های مراقبت های بعد از متخصص پوست را دنبال کنید.
_ پس از درمان مقداری قرمزی و تورم خواهید دید که اغلب شبیه به آفتاب سوختگی خفیف به نظر می رسد و استفاده از کمپرس خنک میتواند به کاهش آن کمک کند.

آیا پس از لیزر موهای زائد از کار افتادگی وجود دارد؟

ممکن است بلافاصله پس از انجام لیزر موهای زائد، پوست درمان شده شما قرمز و متورم میشود. با این وجود، مشکل جدی وجود ندارد و می توانید به فعالیت های روزمره خود بپردازید.

چه مدت پس از لیزر موهای زائد نتیجه را میبینیم؟

نتایج لیزر موهای زائد در افراد مختلف متفاوت است. رنگ و ضخامت موهای شما، ناحیه تحت درمان، نوع لیزر استفاده شده و رنگ پوست شما همگی بر روی نتیجه تاثیر می گذارند. پس از اولین درمان شما می توانید انتظار کاهش 10 تا 25 درصدی موها را داشته باشید. به طور کلی برای از بین بردن موهای زائد، اکثر بیماران به 6 تا 8 جلسه لیزر درمانی نیاز دارند.

نتایج لیزر موهای زائد بدن تا چه مدت ماندگار خواهد بود؟

اکثر بیماران برای ماه ها یا حتی سال ها بدون مو می مانند. هنگامی که برخی از موها دوباره رشد می کنند، احتمالا کمتر قابل توجه خواهند بود. برای اینکه ناحیه عاری از مو باشد، بیمار ممکن است به شارژ جلسات لیزر نیاز داشته باشد.

عوارض جانبی احتمالی چیست؟

شایع ترین عوارض جانبی جزئی است و 1 تا 3 روز طول می کشد. این عوارض جانبی عبارتند از:
درد و ناراحتی، تورم، سرخی.
سایر عوارض جانبی احتمالی زمانی که لیزر موهای زائد توسط متخصص پوست یا تحت نظارت مستقیم متخصص پوست انجام شود، نادر است. سایر عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:
تاول زدن، شیوع هرپس سیمپلکس (زخم سرد)، عفونت ها، جای زخم، روشن شدن یا تیره شدن پوست.
با گذشت زمان، رنگ پوست تمایل به بازگشت به حالت عادی دارد. با این حال، برخی از تغییرات در رنگ پوست دائمی هستند. به همین دلیل است که مراجعه به پزشک متخصص در درمان های لیزری و دانش عمیق پوست بسیار مهم است. پیروی از دستورالعمل های قبل از درمان و دستورالعمل های بعد از درمان، خطر عوارض جانبی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

آیا تمام رنگ های پوست می توانند لیزر موهای زائد را دریافت کنند؟

با لیزر مناسب می توان انواع پوست را درمان کرد. هر چه پوست شما روشن تر باشد، ایمن تر است، زیرا لیزر به دنبال رنگدانه تیره است. پوست های تیره تر مانند پوست های آسیایی، اسپانیایی یا آفریقایی باید با دقت بیشتری درمان شوند تا لیزر پوست را نسوزاند و رنگدانه آنها را به هیچ وجه بر هم نزند.

آیا بارداری بر روی لیزر موهای زائد تاثیر می گذارد؟

بارداری سطوح هورمونی را تغییر می دهد، که می تواند باعث رشد مجدد مو شود. هنگامی که موزاد متولد می شود و هورمون ها به حالت عادی باز می گردند، پس از چند لیزر درمانی معمولا همه چیز به حالت قبل بر می گردد.

چرا از لیزر موی زائد پاسخ دلخواه را نمیگیریم؟

بسیاری از بیماران جادوی ناپدید شدن فوری موهای زائد را پس از یک جلسه لیزر موهای زائد پیش بینی میکنند با این حال، حقیقت متفاوت است. موهای ناخواسته شما یک شبه پس از لیزر از بین نمی روند.

لیزر موهای زائد بدن

چرا بعد از عمل لیزر موهای زائد نمی ریزد؟

این امکان وجود دارد که موها پس از درمان زمان کافی برای ریزش نداشته باشد. روش دیگر، ممکن است لیزر به طور موثر فولیکول های مو را هدف قرار ندهد، اگر در زمان درمان در فاز رشد مناسب نبودند. توجه داشته باشید که در یک جلسه، یک دستگاه لیزر ممکن است فقط بتواند حدود 15 درصد از موهایی را که بعدا خود به خود میریزند درمان کند. این مکانیسم بر اساس سن، نوع پوست، هورمون ها و فرآیندهای رشد طبیعی مو در افراد متفاوت است.

آیا ریزش مو بلافاصله پس از درمان طبیعی است؟

کاملا عادی است و همچنین ممکن است چند هفته طول بکشد تا موها پس از لیزر ریزش کنند. در این دوره، موهای آسیب دیده در لایه های پوست حرکت کرده و می ریزند. ممکن است تکنیک‌های لایه‌برداری ملایم را برای تسریع روند ریزش توصیه کند و اطمینان حاصل کند که از برنامه مراقبت شخصی خود بیشترین بهره را می‌برید.

اگر بعد از لیزر، موهای زائد ریزش نکرد چه کاری باید انجام دهم؟

اگر متوجه شدید که موهایتان انطور که انتظار می رود نمیریزد، مشاوره بعدی با پزشکتان، بسیار توصیه میشود. این میتواند نشان دهد که فولیکول ها به اندازه کافی در طول عمل آسیب ندیده اند، که ممکن است نیاز به جلسات بیشتر یا حتی درمان های جایگزین داشته باشد.

در لیزر چه اتفاقاتی برای موها می افتد؟

پس از یک جلسه لیزر، لامپ های مو طی 30 روز ظاهر می شوند. این ممکن است باعث قرمزی و برآمدگی شود که اغلب با رشد موهای جدید اشتباه گرفته می شود. در حقیقت، این بدن است که موهای مرده را بیرون میزند. همه موهای تحت درمان بلافاصله نمی ریزند زیرا چرخه های رشد متفاوتی دارند. لیزر در مرحله آناژن عمل میکند که تنها حدود 15 درصد از موها در یک جلسه در آن قرار دارند. بنابراین، تنها این موها 14 روز پس از درمان میریزند. جلسات متعددی مورد نیاز است زیرا هر ناحیه درمان چرخه رشد خاص خود را دارد. معمولا پزشکان جلسات را با فاصله 6 هفته از یکدیگر جدا می کنند تا با رشد مو هماهنگ شوند.

چرا بعد از لیزر، موهای زائد می ریزد؟

پس از لیزر موهای زائد، گرمای ایجاد شده به فولیکول های مو آسیب می رساند و چرخه رشد طبیعی مو را که توسط هورمون ها تنظیم می شود، مختل می کند. این امر منجر به جدا شدن موهای درمان شده از فولیکول های آسیب دیده و در نهایت ریزش می شود. به طور معمول، بیماران این پدیده را در طول یک دوره زمانی متوجه میشوند.

آیا می توان از یخ برای به حداقل رساندن سوزش پس از درمان استفاده کرد؟

استفاده از کمپرس های یخ یا سرد می تواند با تسکین پوست، تحریک موقت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این شبیه مکانیزم های خنک کننده است که گاهی اوقات در دستگاه های لیزر مدرن برای اطمینان از راحتی بیمار استفاده می شود.

آیا داروهای موضعی می توانند برای درمان پس از لیزر مناسب باشند؟

داروهای موضعی مانند آلوئه ورا یا سایر تسکین دهنده می توانند پس از درمان مفید باشند.آنها می توانند به کاهش تحریک و ایجاد یک لایه محافظ برای پوست کمک کنند، به خصوص در مناطق حساس مانند خط لب یا بیکینی.

روش الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد چیست؟

الکترولیز روش دیگری برای حذف دائمی موهای زائد است. بر خلاف لیزرهایی که از انرژی نور استفاده می کنند در این روش از جریان های الکتریکی برای تخریب فولیکول مو استفاده می شود. همچنین گزینه ای مناسب برای کسانی است که رنگ موهای روشن تری دارند و ممکن است به درمان لیزر پاسخ خوبی ندهند.

آیا نوع لیزر مورد استفاده در کلینیک مهم است؟

لیزرهای مختلف برای انواع پوست و رنگ مو طراحی شده است. انتخاب لیزر مناسب برای کارایی و ایمنی بسیار مهم است. تنظیمات انرژی لیزر اغلب بر اساس نیازهای خاص بیمار با در نظر گرفتن سطح ملانین پوست و رنگ موی فردی کالیبره می شود.

چگونه رنگ مو بر اثربخشی لیزر موهای زائد تأثیر می گذارد؟

رنگ مو تغییر مهمی برای لیزر موهای زائد است. موهای تیره تر معمولا نتایج بهتری به همراه دارند زیرا حاوی ملانین بیشتری هستند که انرژی لیزر را به طور موثرتری جذب می کنند.

در کلینیک زیبایی غرب تهران (کلینیک زیبایی آیلا) با بهره گیری از جدیدترین و به روزترین تکنولوژی لیزر موهای زائد در خدمت زیباجویان عزیز هستیم و پزشکان ما آماده ارائه مشاوره ای دقیق در خصوص نیازهای پوست شما و کلیه خدمات درمانی و زیبایی برای بیماران و زیباجویان محترم می باشند.