لیفت با نخ

لیفت با نخ

در این مقاله به معرفی لیفت با نخ و کاربردها و مزایا و عوارض و مکانیسم عملکرد آن می پردازیم. نخ های جراحی از گذشته های دور در جراحی بکار گرفته می شدند. در ابتدا نخ ها از بافت های موجودات زنده تولید می شدند و امروزه به طور صناعی تولید می گردند. انواع نخ ها در پزشکی به دو دسته قابل جذب و غیر قابل جذب تقسیم می شوند و هر کدام از این دو گروه نیز به دو گروه طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی می شوند.

نخ ها چه کاربرد هایی در زیبایی دارند؟

نخ ها علاوه بر کاربردشان در جراحی و بخیه؛ در پزشکی زیبایی نیز قابل استفاده هستند بطوریکه امروزه از لیفت با نخ برای جوانسازی نواحی صورت و گردن به جهت جلوگیری از روند پیری و افتادگی پوست و همچنین جهت لاغری در غبغب و سایر قسمت های بدن استفاده می شود.

در کلینیک زیبایی غرب تهران (کلینیک زیبایی آیلا) جهت لیفت با نخ و جوانسازی پوست از انواع نخ ها برای مراجعین عزیز کاشت می شود.

روند پیری از چه سنی آغاز می گردد؟

محققان بر این باورند که پیری از سن 20 سالگی شروع می شود و هر سال 2% پیر می شویم که این پیری شامل کاهش حجم عضلات، کاهش حجم استخوان ها و … می باشد.

در پوست نیز همین اتفاق رقم می خورد بطوریکه با روند افزایش سن خصوصا از 30 سالگی به بعد، کیفیت و میزان کلاژن و الاستین پوست کاهش پیدا می کند، زیرا میزان تخریب کلاژن بیش از میزان تولید آن خواهد بود و در نتیجه آن شلی پوست و افتادگی و چروک در پوست مشاهده می شود.

ما در کلینیک پوست و مو غرب تهران (کلینیک زیبایی آیلا) برآنیم که با تمام توان، رضایت شما را با پوستی شاداب و جوان جلب نماییم.

نخ ها در چه قسمت هایی از صورت و بدن کاربرد دارند ؟

  1. زیر چشم و اطراف چشم برای رفع خطوط پنجه کلاغی
  2. ابروها و شقیقه جهت لیفت این ناحیه ها
  3. در خط اخم برای از بین بردن خطوط سطحی و کاهش عمق خطوط عمیق
  4. در شقیقه می توان از اثر شبه بوتاکس نخ برای رفع چین و چروک سطحی استفاده کرد.
  5. گونه ها ، جهت لیفت آن ها
  6. خطوط خنده و غم، جهت کاهش عمق این خطوط
  7. در تمام نواحی صورت جهت جوانسازی و کلاژن سازی و در نتیجه آن بهبود کیفیت پوست، بهبود رنگ پوست، آبرسانی پوست و بهبود عوارض ناشی از پیری پوست مثل افتادگی و شلی پوست .
  8. رفع غبغب و از بین بردن چربی های آن
  9. رفع خطوط چروک و شلی پوست گردن
  10. در سایر نواحی بدن به جز صورت به منظور لاغری و از بین بردن چربی ها و بهبود کیفیت پوست.

تمامی کاربردهای ذکر شده جهت لیفت با نخ در کلینیک زیبایی غرب تهران (کلینیک زیبایی آیلا) برای زیباجویان عزیز در محیطی تمیز و آرام با بهترین متریال موجود توسط کادری مجرب انجام می شود.

مکانیسم اثر نخ ها چگونه است ؟

جوانسازی، لاغری و لیفت با نخ یکی از روش هایی است که نسبت به جراحی ها غیر تهاجمی و به بیهوشی و بستری در بیمارستان نیاز ندارد. بر اساس کاربرد نخ در کدام بافت تاثیر و نتیجه متفاوت خواهد بود.

برای لیفت با نخ و جوانسازی پوست؛ نخ را در درم ( پوست ) وارد کرده و به دنبال آن پروسه ایجاد زخم و ترمیم زخم تحریک می گردد. زخمی که از ورود نخ به پوست ناشی شده است باعث تحریک و افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی در ناحیه شده و به دنبال آن فیبروبلاست ها شروع به فعالیت و تولید کلاژن و الاستین بیشتر می کنند که نتیجه تمام اتفاقات ایجاد یک پوست جوان تر، شاداب تر، محکم تر و با قوام و کیفیت بهتر خواهد بود.

مادامی که در پوست پروسه تولید فیبر های ( رشته های ) کلاژن و الوستین فعال است آثار لیفت با نخ و افزایش قوام پوست و کم تر شدن یا از بین رفتن خط و خطوط چروک ها مشاهده می گردد.

تلاش ما در کلینیک زیبایی و لیزر غرب تهران (کلینیک زیبایی آیلا) قبل از انجام عمل های زیبایی؛ دادن مشاوره ای دقیق در خصوص نیازهای هر شخص با توجه به فرم صورت و بدن وی می باشد.

انواع نخ های لیفت و جوانساز

نخ هایی که برای لیفت و جوانسازی پوست به کار برده می شوند انواع مختلف دارند و بر اساس خصوصیات و مدت اثرگذاری و نوع تاثیر، اسامی متفاوتی دارند که در ذیل به برخی از آنها اشاره می شود.

1-نخ های مونو: نخ های صاف و بدون خار که بیشتر به منظور جوانسازی به کار می روند.

2- نخ های پیچ دار یا اسکرو: به صورت یک یا دو نخ در هم تنیده در اطراف یک سوزن هستند و جهت لیفت صورت به کار میروند.

3- نخ های مولتی اسکرو یا تورنادو: که اثر قوی تری نسبت به نخ های اسکرو دارند.

4- نخ های خار دار: که می تواند از انواع فوق باشد و برای تاثیر گذاری بیشتر خارهایی روی نخ تعبیه شده است.

مزایای نخ ها

– بی خطر و سالم

– در مقایسه با جراحی نیاز به آمادگی خاصی ندارد.

– اثر درمان بلا فاصله قابل رویت است و روز به روز به دلیل کلاژن سازی بهتر می شود.

– هیچ گونه جای زخم و جراحی روی صورت باقی نمی گذارد.

– نخ ها به هیچ وجه در ظاهر قابل مشاهده نیستند.

– نخ ها جذبی هستند و نیاز به بیرون آوردن آنها نیست.

– هزینه نخ نسبت به جراحی بسیار کمتر است.

– بهبود جای زخم و جوش.

– بهبود کیفیت و روشن کردن پوست صورت.

– بهبود خاصیت ارتجاعی پوست صورت.

عوارض نخ ها

– عوارض ناشی از لیفت با نخ بسیار کم است و در صورت ایجاد نیز موقتی هستند و به سرعت بر طرف می شود.

– کوفتگی و کبودی در ناحیه مورد نظر.

– لیفت با نخ در مقایسه با جراحی لیفت صورت، دوره نقاهت نخ بسیار کوتاه است و نیازی به استراحت مطلق نمی باشد و فرد می تواند به کار های شخصی خود بپردازد ولی باید حداکثر 5 روز از رفتن به سرکار حمام و ورزش پرهیز نماید.

– خون ریزی به ندرت

– عفونت به ندرت

– به ندرت واکنش های حساسیتی و آلرژی دیده می شود.

– احساس کمی درد در ناحیه

ما در کلینیک زیبایی غرب تهران (کلینیک زیبایی آیلا) لیفت با نخ را با انواع نخ های لیفت و جوانساز مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور پذیرای عزیزان زیباجو هستیم.